Infotiv välkomnar Henrik Alvstråle

En skön mix av teknik, möten med människor, friluftsliv och löpning i skogen sammanfattar vad Henrik Alvstråle älskar på både jobb och i privatlivet. Han är sedan årsskiftet Marketing Director på Infotiv Information & Design med ansvar för marknad, affärsutveckling och samverkan med övriga affärsområden på Infotiv.

I dag stoltserar Henrik Alvstråle med snart fyra år hos Infotiv. Han lyfter orden medmänsklighet och värme när Infotivs värdegrund kommer på tal.

– Människan är i fokus och prioriteras i alla lägen. Det är viktigt att satsa på aktiviteter och god stämning för att folk ska må bra. Infotiv tar hand om medarbetarna till varje pris, säger han.

Henrik bor med fru och hund i ett hus på landet nära havet vid Marstrand. På fritiden spenderar han gärna tid i naturen med vänner eller springer lopp i fjällen. Senast sprang Henrik Höga Kusten Trail 43 kilometer i bergen och nu ser han fram emot att springa Winterrun i Göteborg med ett gott gäng från Infotiv.

Henrik har sammanlagt 20 års erfarenhet från produktinformation och systemutveckling. Han har arbetat med fordon, olja/gas och telekom i roller som teknikinformatör, kravanalytiker, projektledare och avdelningschef. Hos Infotiv har han tidigare arbetat som konsultchef i Malmö och varit projektledare på Atlas Copco. Utöver detta har han jobbat med kommunikation och marknadsföring inom event där sociala medier använts flitigt.

I rollen som Marketing Director jobbar Henrik inom tre områden; marknadsföring, affärsutveckling och events. Han rör sig över hela landet för att sätta Infotivs namn på kartan. Att bygga relationer till både kunder och partners driver honom.

– Jag brinner för nya möten och tycker om att hjälpa människor. Jag är överlag ganska dålig på att klappa mig själv på axeln men om det är någonting jag är bra på, så är det att få folk att må bra, säger Henrik.

Att kunna erbjuda mänskliga relationer i kombination med en hög kompetens och affärsområden som samverkar gör att Infotiv sticker ut på marknaden, säger han. Dessa värderingar är någonting de tänker bevara när organisationen växer.

– Infotiv är tillräckligt litet för att ha mycket hjärta och värna om individer men är tillräckligt stort för att ta sig an stora affärer och åtaganden. Det är värdefullt och känns gott i hjärtat, säger han.

Share this page